• Dit evenement is voorbij.

Projectkoor 023 zingt SELVA MORALE E SPIRITUALE

9 oktober 2022 | 15:30 - 17:30

Extra informatie: Projectkoor 023 zingt SELVA MORALE E SPIRITUALE van Claudio Monteverdi Op 8 en 9 oktober a.s. zingt Projectkoor 023 delen uit Selva Morale e Spirituale van Claudio Monteverdi, samen met barokorkest Concerto d’Amsterdam o.l.v. dirigent Felix van den Hombergh. Het concert is één grote staalkaart van afwisselende virtuoze oude muziek. De concerten vinden plaats in Haarlem.

Componist Monteverdi schreef zijn virtuoze SELVA MORALE E SPIRITUALE aan het eind van zijn leven in Venetië (1641). Projectkoor 023 voert de mooiste delen hiervan uit, samen met barokorkest Concerto d' Amsterdam. In deze prachtige oude muziek hoor je de overgang van renaissance naar barokmuziek doorklinken. Psalmen, misdelen en madrigalen wisselen elkaar in enkel- en dubbelkorige bezetting af. Zinderende violen en schallende trombones bezorgen je kippenvel. Monteverdi wordt beschouwd als een van de grondleggers van de westerse klassieke muziek.

De uitvoering van dit bijzondere lustrumproject van Projectkoor 023 was oorspronkelijk gepland in maart 2020, maar ging toen vanwege de corona-uitbraak niet door. In het najaar van 2022 lossen we onze belofte alsnog in!

Projectkoor 023 is een projectkoor van geoefende zangers met jaarlijks wisselende samenstelling en ander thema. Dirigent Felix van den Hombergh zorgt met de SELVA MORALE E SPIRITUALE van Monteverdi opnieuw voor een bijzondere programmering die buiten de geijkte paden van Nederlandse amateurkoren valt. Het is bovendien een bijzonder feestelijk lustrumproject met medewerking van barokorkest Concerto d’Amsterdam. Deze concerten zijn mede mogelijk gemaakt door Cultuurstimuleringsfonds Haarlem, J.C. Ruigrok Stichting, Prins Bernard Cultuurfonds en Het Haarlemsche Muziekfonds.

Waar en wanneer?
zaterdag 8 oktober 2022, 20.30 uur zondag 9 oktober 2022, 15.30 uur Beide concerten: Adelbertuskerk, Rijksstraatweg 28 HAARLEM

Toegangskaarten:
Kaarten in voorverkoop: volwassenen € 17, aan de zaal € 20,- Kinderen t/m 18 jaar, CJP en stadspas Haarlem: € 12, aan de zaal € 15 Voorverkoop kaarten: via www.projectkoor023.nl

Datum:
9 oktober 2022