• Dit evenement is voorbij.

Kamerkoor Vocoza

13 oktober 2019 | 15:00 - 17:30

Dirigente: Sanne Nieuwenhuijzen
 Naast de vaste dirigent van Kamerkoor Vocoza is Sanne Nieuwenhuijzen als Magistra Cantus verbonden aan het Muziekinstituut van de Kathedraal Sint Bavo te Haarlem en als dirigent/muziekdocent aan de daaraan verbonden Koorschool Haarlem.

ZO 13 oktober 2019 aanvang 15.00 uur
Adelbertuskerk
Rijksstraatweg 26
HAARLEM

luz y sombra

Licht en schaduw. Opstaan, sterven en herrijzen als een feniks uit de as. De schaduw bestaat bij de gratie van het licht. In een uniek programma voor koor en gitaar zoekt Kamerkoor Vocoza samen met gitarist Stefan Gerritsen de extremen op.

Vocoza voert drie versies uit van het madrigaal Or che’l ciel et la terra (‘Nu de hemel en de aarde en de wind zwijgen’), getoonzet door drie componisten: Cipriano de Rore (renaissance), Claudio Monteverdi (vroege barok) en Thomas Jennefelt (20e eeuw). Daarna volgt de wereldpremière van The world is your Kaleidoscope van Rijndert van Woudenberg, omlijst door oudere muziek van John Dowland (Now o now I needs must part) en Edward Elgar (Lux Aeterna).

Na de pauze volgen bekendere klanken voor koor en gitaar, die van de zuidelijke volksmuziek: vroege Spaanse renaissance (Oy comamos y bebamos van Juan de la Encina), volksmuziek van Manuel Oltra (Tres Canciones de Amor) en het O vos omnes van Pablo Casals. Daarna steken we over naar Zuid-Amerika met Kasar mie la gaji van Alberto Grau en natuurlijk la muerte del ángelvan Astor Piazzolla.

Vurige liefde, lijden, wanhoop en berusting. Je hoort het allemaal op 13 oktober 2019 in de Adelbertuskerk in Haarlem.

Datum:
13 oktober 2019